Maatschappelijke stage voor leerlingen van 3 Havo en VWO

Alle leerlingen van de Boerhaave en het Stormink Havo/VWO moeten in het 3e leerjaar een maatschappelijke stage lopen. Deze stage is bedoeld om de leerlingen zich te laten oriƫnteren op de studie of een baan van hun toekomst. Deventer Vrijwilligerscentrale organiseert elk jaar in oktober een MaS -Expositie voor deze leerlingen. Verschillende organisaties mogen zich presenteren om informatie over hun werk te verstrekken aan de leerlingen. Hier zijn verschillende keuzes voor de leerlingen neergelegd en mogen ze vragen stellen om te kijken wat ze leuk vinden en waar ze zich voor aan willen melden. Als de stageplek eenmaal is gekozen gaan de leerlingen er een bepaald aantal uren minimaal aan werken. Stichting Diba heeft zich tijdens de MaS-expositie gepresenteerd en van daaruit hebben zich leerlingen aangemeld bij onze stichting om te helpen met het uitvoeren van de diverse acties.

December actie:
MaS leerlingen zijn begonnen met een sponsorboekje. Dit is succesvol afgerond. Deze actie was bedoeld om geld op te halen voor het realiseren van het schoon drinkwater in Kinkole. Meer hierover onder nieuws Kinshasa-Kinkole.

Paasactie:
Het verkopen van de chocolade Paaseitjes. Deze actie wordt uitgevoerd door MaS leerlingen van de Boerhaave en de leerlingen van Ichtus College Kampen. De opbrengst is bedoeld voor het op te richten Multifunctioneel (Leer)centrum in Kinkole.

De opbrengst van de acties wordt verdubbeld door Stichting Wilde Ganzen.